12.12.2017 Maailman paras gluteeniton suolainen piirakkapohja

Jatketaan suolaisten leivonnaisten parissa. Olen näitä joulureseptejä tehdessä tullut taas syöneeksi aika paljon makeaa ja olen todennutkin, että pitäisi varmaan opetella laittamaan ruokaa, jotta voisi välillä rustailla tänne suolaisia reseptejä ja ihan ruokia. Tuo ainainen sokerin ja valkoisen vehnän syönti ei kuitenkaan pidemmän päälle ole kovin hyväksi. 

Toisikohan joulupukki minulle jonkun hyvän keittokirjan, jonka avulla pääsisi käsiksi myös tuohon ruuanlaiton maailmaan. Teen toki kotona ruokaa, mutta se on sitä perus makaronilaatikkoa ja jauhelihakeittoa. Olisi kiva osata tehdä maistuvaa ruokaa jota olisi ilo syödä. Nyt ruuanlaitto on lähinnä sellaista pakkopullaa ja siihen ei ole minkäänlaista inspiraatiota, mikä näkyy ruuassa. 

Tähän suolaiseen ohjeeseen olen kuitenkin todella tyytyväinen. Etsin jossain vaiheessa hyvää suolaista piirakkapohjaohjetta ja nyt olen jo tovin tehnyt kaikki piirakkani tällä ohjeella. Etsintä on siis päättynyt. Hyvä pohja, joka sopii kaikenlaisiin piirakoihin ja on vieläpä gluteeniton. Kuvassa näkyvään piirakkaan saatte ohjeen sitten huomenna. 



Piirakkapohja

100 g voita
2 dl gluteenitonta kaurajauhoa
1 dl juustoraastetta (mustaleima emmental)
1 rkl vettä
ripaus suolaa

Nypi jauhot ja voi keskenään ja lisää joukkoon juustoraaste, vesi ja suola. Sekoita tasaiseksi.

Kommentit

Voisit tykätä myös näistä: