7/2016 Kiitollisuus

Tänään mennään jouluhömpötystä hyvin paljon pintaa syvemmälle. Mietin, ensin lähdenkö ollenkaan kirjoittamaan aiheesta, koska olen halunnut tietyt asiat arjestani ja elämästäni pitää pois blogista ja yksi niistä on ollut työ. Kiitollisuuden tunne oli ja on kuitenkin niin vahva, että halusin kirjoittaa aiheesta myös tänne.

Olen viimeiset kuusi vuotta ollut pois päivätöistä ja ollut kotona lasten kanssa, joko vanhempain- tai hoitovapaalla. Olen kuitenkin samaan aikaan ollut myös kokoajan töissä. Keväällä 2012 olin ystäväni luona Tupperware-kutsuilla. Tupperware oli minulle hyvin vieras ja olin näin aikuisiällä vasta alkanut tutustumaan tuotteisiin. Kutsuilla hyvin miellyttävä tiiminjohtaja kertoi mitä oli saanut lähtiessään itse mukaan Tupperwareen. En tiedä mikä siinä kaikessa loppujen lopuksi herätti mielenkiintoni. Se saattoi olla mahdollisuus saada rahaa. En kuitenkaan halunnut palata päivätöihin, vaan olla lapseni kanssa kotona. Pelkällä kotihoidontuella eläminen kuitenkin mietitytti. Yhden yön miettimisen jälkeen lähdin itse kokeilemaan millaista olisi olla Tupperware- konsulentti. 

Tästä on siis aikaa jo lähes viisi vuotta ja olen edelleen mukana Tupperwaressa. Tupperware vei minut hyvin nopeasti mennessään ja hyvin lyhyen ajan sisään ryhdyin itse tiiminjohtajaksi. Nykyään saan luotsata upeaa tiimiäni ja esitellä Tupperwaren upeita tuotteita muille. 

Tupperware on kuitenkin antanut itselleni jotain sellaista, jota ei paljaalla silmällä voi nähdä. Se on kasvattanut itseluottamusta ja antanut valtavasti itsevarmuutta esiintyä. Se on antanut minun ottaa käyttöön ne lahjat, jotka muuten olisivat saattaneet jäädä kaiken muun varjoon. Se on tuonut ympärilleni upeita ihmisiä, joiden kanssa on syntynyt myös hyviä ystävyyssuhteita. Olen saanut valtavasti kannustusta elämääni ja uskoa siihen mitä teen. 

Viikonloppuna jouduin pitämään pienen puheen yli sadalla hengelle. Tätä puheen pitämistä olin hermoillut ja jännittänyt useita viikkoja niin paljon, että hyvä, kun olin pystynyt syömään kunnolla. Tämä siksi, että vaikka nykyään esittelenkin tuotteita viikko toisensa jälkeen ihmisille niin yli sata henkeä on kuitenkin ihan jotain toista kuin 10 henkeä. Vielä edellisenä päivänä olin ihan valmis katoamaan maan alle, jotten olisi joutunut lavalle. Mutta jännitys katosi ja suoriuduin puheestani paljon paremmin kuin olin odottanut. Ja kaiken kruunasi se kannustus ja palaute, jota jälkeenpäin sain työkavereiltani. Se, että joku tulee halaamaan ja sanoo olevansa ylpeä sinusta. Siitä sai niin valtavasti voimaa, että kohdallani se kantaa hyvin pitkälle. Seison ylpeänä edustamani tuotteen ja yrityksen takana ja olen erittäin kiitollinen kaikesta kaikille työkavareilleni. Niin... se kiitollisuuden tunne oli niin voimakas viikonlopun jälkeen, että sunnuntaina nukkumaan mennessä poskelleni vierähti muutama onnenkyynel.

Toivon, että jokainen löytäisi itselleen elämässään sellaisia asioita perheiden ja ystävien lisäksi, jotka tekevät onnelliseksi ja joista näin joulun alla saisi olla kiitollinen. Vaikka elämässäni on tällä hetkellä paljon muutakin työrintamalla meneillään, niin Tupperware on antanut itselleni paljon aihetta olla kiitollinen.

Kommentit

Voisit tykätä myös näistä: